«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

Басты мақсат – ақпараттық ықпалға тойтарыс беру

Белгілі бір діни топтардың тара­пы­нан қауiп көрмеу керек. Олар ради­калды іс-қимылдарға жақынырақ немесе үгіт-насихатқа берілуі мүмкін деген тұжы­рым өзін-өзі ақтамайды. Радикалдануға кез келген адам ұрынуы мүмкін. Оның факторлары – әртүрлі. Діни топтың, жа­мағаттың санының өсіп немесе азаюына қарап, оның қаупін бағалау дұрыс емес. Мәселен, бірқатар елдерде мүшелерінің саны көп діни топтар бар. Бірақ оларда ашық текетірес, жанжал, радикалды іс-әрекеттер байқалмайды. Кейбір елдерде, керісінше, ондай топтардың саны аз, бірақ қатері үлкен болуы мүмкін. Бұл жерде радикалдандыру факторларына назар аударған жөн. Егер бұл тетіктер ашық жұмыс істесе, оның ықпалына кез келген азамат түсіп қалуы мүмкін. Мы­салы, террористік іс-қимылдың бәрі­нен идеологиялық негіз іздеу де – қате. Себебі, терроризм – идеология емес, ең ал­дымен, іс-әрекеттер жүйесі. Ол – так­тика мен стратегия. Кез келген терро­ристік акт – басқаларды осындай қадамға үндеу сияқты. Яғни, белгілі бір радикалды топ сол әрекеттердің мазмұнын емес, фор­масын қайталауы мүмкін. Оның қауіп­тілігі де сонда, ақпараттық ықпалдың күшейіп бара жатқандығында. Мәселен, Нигериядағы «Боко харам» туралы көп айтылмайды, бірақ қауіптілігі жағынан бұл ұйым қазір ең бірінші орындарда. Егер ДАИШ-тың бір террористік ша­буылында 20-30 адам мерт болып жатса, «Боко харам» бір шабуылда 200-300 адамды қырып, ұрлап әкетіп жатады. Бір америкалық әріптесім бұл радикалды ұйымның ДАИШ тобы жасаған әре­кеттерді дәл қайталайтынын анықтаған. Сондықтан бұл жерде тек қана бір идео­логиялық себеп іздемей, оның басқа астарына да үңілу керек. 

Кезінде осындай қате тұжырым салдарынан дін жолына түскен азамат­тардың кейбіреулерін өзіміз қарсы қойып алдық. «Олар осындай бағытта жүр екен», яғни «болашақ радикалды топтар, экс­тремистер, террористер» деген жаңсақ пiкiр туды. Қоғам сескеніп қарайтын болды. Бірақ соңғы 3-4 жылда құқық қорғау органдарында да, қоғамда да белгілі бір түсінік қалыптаса бастаған сияқты. Яғни белгілі бір діни салтпен жүрген адам – міндетті түрде экстремист-радикал емес. Кiм қолына қару алып, қарулы әрекеттерді мақсат етсе, солар – радикалдар. Ал діни көзқарастары үшін адамдардың бәрін жасанды түрде шет­тетіп, қоғамның бір бөлшегі емес, керісінше, бөтен сияқты қарсы қойсақ, оларға басқа біреулердің келіп, үгіттеуі оңайға соғады. Онда радикалды ағымдағы миссионерлердің жұмысын өзіміз жеңілдетеміз. 

Ерлан ҚАРИН,
Қазақстан Республикасының Президенті жанындағы Қазақстан стратегиялық зерттеулер институтының директоры.

(«Айқын», 2015 жылғы 26 маусым.)

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp