«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

ЖҰМЫСШЫ МАМАННЫҢ МӘРТЕБЕСІ БИІК

Уақыт алға жылжыған сайын жұмысшы мамандықтарына сұраныс та, талап та артып келеді. Тіпті мемлекеттік деңгейдегі өзекті мәселенің біріне айналды десе де болады. Ұлттық статистика бюросының деректеріне қарағанда, елімізде еңбекке қабілетті адам саны ша­мамен 9,6 млн. болса, 2,3 млн.-ға жуығы – жұмысшылар. Бұрындары кәсіптік-техникалық училище деп аталып келген оқу орындарында көбіне ауыл шаруашылығы саласының мамандары даярланып, ал еңбек нарығында жоғары сұранысқа ие өндірістік жабдық, тау-кен, энергетика, коммуналдық қызмет бойынша білікті кадрлар шоғырын қалыптастыруға жете мән берілмеді.

Қазіргі күні өнеркәсіп орын­дарында информатика, робото­техника, техникалық физика кадрларының тапшылығы айқын байқалады. Оның себептері көп. Біріншіден, мамандыққа баулу мектептерде формальды түрде жүргізіліп келді. Екіншіден, қа­жетті құрал-жабдықтар жетіспе­гендіктен, яғни тәжірибеден өту мүмкіндігі болмағандықтан, тек теориялық деңгейде шектеліп қалды. Үшіншіден, қоғамда ең­бек адамының қадір-қасиетін ба­ғалаудың санқырлы үрдістері қолданылмады. Төртіншіден, тиісті ведомостволар тарапынан кәсіби білім беру жүйесін жетілді­ру, біліктілікті арттыру, еңбек жағдайларын жақсарту, еңбекақы мен әлеуметтік кепілдіктерді көбейту мәселелері назардан тыс қалды. Президенттің бастамасы­мен 2025 жыл «Жұмысшы ма­мандықтар жылы» деп жарияла­нып, еңбек адамының беделін көтеруге, кәсіби білім беру және еңбек нарығына қажетті маман­дықтар бойынша оқытуды жетілдіруге, сапасын арттыруға, жастарды осы салаға тартуға ерекше серпін берілді.

Осы орайда, өңірімізде жұ­мыссыз азаматтарды қайта даяр­лау, кәсіптік білім беру бағдарла­масы аясында жаңа мамандықты игеріп, тұрақты жұмысқа орна­ластыру, теорияны тәжірибелік дағдылармен ұштастыру дәстүрі орныққанын айта кеткен жөн. Бүгінде облыс аумағында 24 кол­ледж бар, 13-і жұмысшы маман­дықтарының қатарын толықты­румен айналысады. Оқыту өңір экономикасының ауыл шаруа­шылығы, құрылыс және комму­налдық шаруашылық, өнеркәсіп, энергетика, көлік, ақпараттық технологиялар, білім беру, ден­саулық сақтау, мәдениет, қызмет көрсету, ауыл шаруашылығы өнімдерін қайта өңдеу сияқты 11 негізгі саланы, оның ішінде 67 мамандық пен 105 біліктілікті қамтиды.

Оқу үдерісінде материалдық- техникалық базаны жаңартып, жаңғыртып отыру маңызды екені даусыз. Өйткені озық үлгілер жаңа мамандықты игеруді жеңіл­детумен қатар тұрақты жұмыс орнымен қамтамасыз етуге де игі ықпалын тигізері сөзсіз. Кей оқу орындарында оқыту шебері тап­шы. Төмен жалақыға келе қой­майды. Заманауи үлгіде тұрғы­зылған жатақхананың жетімсіздігі де – күрмеулі мәселе. Кол­ледждерді қаржыландыруға был­тыр 10 482,9 млн. теңге, биыл 13 248,3 млн. теңге бөлінді. Қазіргі таңда Қазақстан бойынша Ұлт­тық кәсіби классификаторда 1274 мамандықтар тобы және 12185 мамандық пен қызмет түр­лері тіркелген, ең көп жұмысшы мамандықтарының саны шама­мен 6677 атауды құрайды. Десек те әлі де 400 мыңнан астам жұ­мысшы жетіспейді, бұл үрдіс алда да жалғасуы мүмкін, оның ішін­де 18 мың дәнекерлеуші, 13,2 мың сантехник, фермерлер мен аралас өнімдерді өндіруші 12,4 мың жұмысшы, 9,2 мың құры­лысшы-монтажшы тапшы.

– «Жұмысшы мамандықтары жылын» өткізу жөніндегі іс-ша­ралар жоспары 7 бағытты қамти­тын 70 тармақтан тұрады. Мұның бәрі экономиканың нақты сек­торларындағы мансап перспек­тиваларын бағалауға, мамандық­тарды дұрыс таңдауға мүмкіндік береді, – дейді облыстық білім басқармасының баспасөз хатшы­сы Әсел Оразбаева.

Колледждерде оқитын сту­денттердің саны артып келеді (2022 жылы – 10903, 2023 жылы – 11134), оның ішінде 9417 сту­дент немесе 85 пайызы мемле­кеттік тапсырыс арқылы қабыл­данған. Биыл 3204 маман дип­лом алып шықты. Жұмысқа ор­наласу көрсеткіші 71 пайыз (рес­публикада 66 пайыз). Құрылыс жұмыстарының шебері (88 па­йыз), техник-электрик (86 па­йыз), ауыл шаруашылығы жаб­дықтарының слесарь-жөндеуші (86 пайыз), аспаздар (81 пайыз), омарташы (80 пайыз) маман­дықтарына сұраныс жоғары.

Экономиканың басты өндірістік қуаты – кәсібін жетік мең­герген жұмысшы мамандар екенін жете түсінетін мезгіл жетті. Бұл санаттағылар жоғары технологиялық жабдықтарды, автоматтандырылған жүйелерді жетік игергендіктен, интеллек­туалдық әлеуетті, цифрлық сауаттылықты, жеке құзы­реттілікті үздіксіз дамытып оты­рудың мәні айрықша. Бұл орай­да, техникалық және кәсіби білім беру мекемелері мен кәсі­порындар арасындағы ынтымақ­тастықты күшейтудің маңызы зор. Бұл үрдіс Петропавл жоғары құрылыс-экономикалық, Сол­түстік Қазақстан жоғары кәсіптік-педагогикалық, Б.Әші­мов атындағы Петропавл маши­на жасау және көлік, М.Жұма­баев атындағы жоғары педагоги­калық, Ж.Қизатов атындағы Покровка ауыл шаруашылығы колледждерінде дұрыс жолға қо­йылған. Колледж педагогтары­ның жалпы саны – 1192 болса, инженерлік-педагогикалық қыз­меткерлердің 93 пайызы – жоға­ры білімді, үштен бірі – жоғары және бірінші санатты, бестен бірі – педагог-шебер, зерттеуші, са­рапшы, модератор. Дуальды оқыту нысаны 342 кәсіпорын­мен бірлесіп, 21 колледжде 30 мамандық бойынша жүргізіледі. Колледждер мен серіктес кәсіпо­рындар 1112 келісімшарт жасас­қан. Осы аралықта өндірістік тәжірибеден 2347 студент өткен, оның ішінде ақылы жұмыс орындарына 996 студент тар­тылған. «Петропавл ауыр маши­на жасау зауыты», «Мұнаймаш», «СевКазЭнерго» АҚ, «Көп бейінді жабдық зауыты», «Ремплазма», «Азия-Тораңғұл» ЖШС, «Зенченко және К» КС, Оңтүстік Орал темір жолының Петропавл бөлімшесі, облыс құ­рылысшылары мен ресторатор­лар қауымдастығы жұмысшы мамандарын даярлау міндетіне үлкен жауапкершілікпен қарай­ды. Бұдан бөлек, 10 ауылдық колледжде ауыл шаруашылығы саласы үшін дуальды оқыту ны­саны бойынша кадрлар даярлау жүзеге асырылады. Өндірістік практикадан өту кезінде әлеу­меттік әріптестер студенттерді жұмыс орындарына жеткізуді, арнайы киіммен, ыстық тамақ­пен қамтамасыз етуді ұйымдас­тырады.

Мемлекет басшысының тап­сырмаларын орындау мақсатын­да облыстың 17 колледжі ірі кәсіпорындармен меморандумдар­ға қол қойды. Бұл еңбек нарығын сұранысқа ие кадрлармен қамта­масыз етуге жәрдемдеседі. 4 кол­леджде 459,5 млн. теңгеге күрделі жөндеу жүргізілді, 3 колледж қал­пына келтірілді, 14 колледжге құ­рал-жабдық сатып алынды. 341,1 млн. теңгеге компьютерлік тех­никалар жаңартылды. И. Дәуітов атындағы сервистік қызмет көр­сету колледжі үшін 244 орындық жатақхана салынды.

Жұмысшы кадрларды даяр­лаудың жаңа тәсілі 2024-2025 оқу жылында одан әлі жалғасын та­бады. Колледждер жұмыс бе­рушілердің қатысуымен халықаралық стандарттар бойынша әзірленген білім беру бағдарла­малары «Talap» КЕАҚ тізіміне енгізілді. Оның негізінде оқыту мерзімдері, өндірістік практика­ны ұйымдастыру кестелері келісі­леді. Бұл теория мен практика арасындағы теңгерімсіздікті, ал­шақтықты азайтады. Мемле­кеттік тапсырыс 39 пайыздан 45 пайызға дейін ұлғайтылады. Он­дағы мақсат – қоғамдағы жұмыс­шы кәсіптердің беделін арттыру, танымал ету, техникалық және кәсіптік білім беруді қайта құру, еңбек нарығын жұмысшы кадр­лармен толық қамту.

Өмір ЕСҚАЛИ,

«Soltüstık Qazaqstan».

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp