«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

ИСЛАМ ФЕНОМЕНІ ЖӘНЕ ИСЛАМОФОБИЯ

Кезінде сарапшылар XX ғасырдың жан­түр­шігерлік қайғысы – неміс фашизмі мен ста­линдік тоталитаризмді христиан дінімен бай­ла­ныстырған. Себебі, фа­шизмнің де, мар­к­сизм­­нің де отаны – Гер­мания, ал советтік тотали­таризм – К.Маркстың пролетариат диктатурасы теориясының жемісі ғана. Дегенмен, фашизм де, советтік тоталитаризм де жеңіліс тапты. Христиан діні мен мәдениеті өз құндылықтарын мойындатты. Дін мен тоталитаризм, фашизмнің арасында байланыс жоқтығын уақыт дәлелдеді.

XX ғасырдың аяғы мен XXI ғасырдың басында шабуыл Ислам дініне, оның құндылықтарына бағытталуда. Олар­дың пікірлеріне қарасаңыз, әділдік, демо­кратия, еркіндік мұраттары тек еуро­па­лық, христиандық мәдениеттен туын­­­дайдымыс. Кедей, езілген, қысым кө­­­ріп жәбірленгендерді христиан діні ғана қолдайтындай көрінеді.

Біздің зама­ны­мыздың маңызды белгісінің бірі – Ис­ламның қайта түлеуі. Исламтану ілімінде капитализмнің де, социализмнің орнын басатын үшінші бағыт Ислам өркениеті болып есептелінеді. Батыс капитализмі мен демократиясы ар-ұяттан аттауға әкеліп, елдерін аздырды. Ал, марксизм болса, ашық құдайсыз, атеистік ілім, ал, имандылықты сақтайтын, дін мен заңды ұштастыратын Ислам ілімі ғана. Әлемде бүгін бір жарым миллиардқа жуық мұсыл­ман бар деп есептелінеді. 57 елде олар сан жағынан басым, ал, 30 мемлекетте сан жағынан аз болғанымен, дін жағынан ықпалды топтар.

Жаңарған исламдану жолын таңдау барысында “Исламдық мемлекет”, “Исламдық экономика”, “Исламдық демократия” мо­дельдері жүзеге асырылуда. Бұл модельдердің христиан дініндегілерден басты айырмашылығы діннің қоғамдағы алатын орнына байланысты. Христиандар үшін дін мемлекеттен бөлінген, мемлекет зайырлы болып есептелінеді. Исламда зайырлы мемлекет деген ұғым жоқ. Дін мен мемлекет, дін мен қоғам, дін мен саясат, экономика, тәрбие біртұтас қауымдастықты құрайды. Өз кезегінде Ислам діні христиандардың “Богу божье, а кесарю кесерево” деген қағидасын дін мен елді бөледі деп сынға алады. Батыс адамдарының моральдық азуын, жыныстық қатынастардағы шексіз еркіндігін, отбасылық қатынастардың дағдарысын, зорлық-зомбылық, наша­қорлық пен маскүнемдіктің себебін дін­нің мемлекеттен бөлінуінен, діннің тәлім-тәрбиелік мәнінің әлсіреуінен деп түсіндіреді. Батыстың рухани дағдарысқа ұшырап отырғанымен, еуропалық сарапшылар да келіседі.

Бүгін бүкіл әлемнің назарын аударып, көп айтылып та, жазылып та жүрген жалғыз дін – ол Ислам. Мә­селе, мұсылмандардың са­ны­ның өсуінде ғана емес, оның саяси белсен­ділігінде. Ислам – бүгін ең қуатты, ең өміршең дін. Жан қиярлықтай құш­тарлықпен берілу басқа діндерге тән емес. Ислам – өмірдің тірегі, барлық дүниенің өл­шемі. Сонысымен де өз үмбеттерін көбейтеді, бі­реулерге қуат береді, бі­реулерге үрей туғызады. Ис­лам фено­менінің де, исламофобия­ның да себептері осында.

Амангелді АЙТАЛЫ,

философия ғылымдарының

докторы, профессор.

(“Ақиқат” журналы,

№11, 2014 жыл).

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp