«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

Көзге көрінбейтін әлем

Soltüstık Казахстан

 Kyzylzhar_akparat@mail.ru

Қасиетті Құран Кәрімдегі “Фа­ти­ха” сү­ресінің бірінші аятында “ғә­ләмин” сөзі кез­деседі. Бұл – әлем­дер деген мағынаны біл­ді­реді. Де­мек, адамзат өмір сүретін орта­дан бөлек біздің көзімізге кө­рінбейтін ғайып әлемдер бары хақ. Оларға сену иманның бұл­жыт­пас мүттә­қин шарты са­налады.

Ардақты Мұхаммед (с.ғ.с) пай­ғамбары­мыз аса қауіпті болған жеті күнәні біздерге тізбектеп бер­ген. Осылардың ішінде адам тағ­дырын тәлкекке салатын, өмірінің ой­ранын шығаратын, көзбояушы­лық-сиқыр бірінші орында. Бұл іс­пен айналысу шынайы мұсылман пенденің қолынан келе қоймасы анық. Мұндай теріс қадамға има­нын әзәзілге сатып, ата дінінен айырылып, төмен деңгейге түс­кен­дер ғана барады. Негізінде, бұл адамзатқа сырттан жаса­ла­тын қастандық, Алланың ұлы ты­йымы. Мұса (ғ.с.) пайғамбар тұ­сында өркендеп, кейін құлдила­ған. Сол себепті, барлық дінде мұ­нымен айналысқандар аяусыз жа­заланған.

Шариғи тілде өз болмысын өз­герту үшін жынға, шайтанға қайы­рылу сиқыр делінеді. Бүгіннің кей адамдары бұл іске жақсы атау бе­ріп, “Ақ магия” дейді. Аты өзгерге­ні­мен, заты – бір. Тіпті, адамды адам­ға қосу, бір-біріне жақсы көр­сету, қарызды қайтару үшін жа­сал­са да бұл харам дүние. Жалпы сиқырмен дуалау, жын ұру, көз тию дегендердің шығатын жері бір, яғни имансыздықтың бас­тауы. Қызғаныш – оның түртпегі, қа­ражат – оның ілмегі.

Қазақ “Көз тиеді, көз тимесе сөз тиеді” дейді. Яғни, “Көзі бар” адам­дардың да, жындардың да сұқтана қарауы. Оған адамның ру­хани құлазуы, құлықсыздығы, бе­деулігі, түсік тастау жиілігі, жұ­мы­сының жүрмеуі, себепсізден се­беп­сіз жылауы, бет-жүздің қа­раюы не сарғаюы, жалғыздық­ты сү­юі, ешбір нәрседен ләззат ал­мауы, барлық мәселеде тұрақсыз­дығы, бір ау­рудың асқынуы, емі та­былмауы, сырқаттың жазылмауы мен тағы басқа белгілерді жатқы­зуға болады. Осының бәрі адам­ды толықтай өзгертеді, яғни, жүй­кесі сыр береді, рухани құлазиды, жал­қауланады, ашушаң келеді, өз-өзінен сөйлейді, орынсыз күле­ді, дірілдеп қалшылдайды, түбін­де өз-өзіне қол жұмсауы да әбден ықтимал.

Адам кейде түнде бастыры­лып, қорқыныш пен үрейлі түстер көреді. Бұл белгілердің басым көпшілігі әркімде әрқалай сипатта болуы мүмкін. Тек, ең жоғары дә­ре­жеге жеткенде түсі өңіне айна­лады. Жалпы, бұл рухани кесел­ден емделудің екі жолы бар. Бірін­шісі, қасиетті Құранның ұлы дұға­ларымен айығу болса, екіншісі сондай сиқыршымен дуаны қай­таруға болады. Тек, екінші жо­лына шариғат тыйым салады.

Сиқыр мен дұға, көз тию себеп­терінен кейбір адамдар қайғы-мұңға беріліп, үрейленеді. Тіпті, зират басында, қабір жанында, оның құлыптасында түрлі жайттар орын алуы ықтимал. Бұл анық сиқыр. Ал сапырылысқан балгер, бақсы, көріпкел, жол ашушылар – осы сиқыр, жын әлемінің әскер­ле­рі. Олардың қара қойлары мен та­уықтары, маңдай мен қабырғаға жаққан қандары – сиқырдың эле­мент­тері. Зират-моланың топыра­ғы, тұз бен шекер, ине шаншылған қуыршақтар яғни баршасы – осы апатты күнәнің аспаптары. Осы күпір істермен айналысқандар зар­дап шегетінін айта келе, олар­ға қайырылып, көмек сұрау опық жегізетінін еске салғым келеді.

Нұрлан БАЙЖІГІТҰЛЫ,

дінтанушы, имам.

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp