«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

БІЗДІҢ ТАРИХ – ҚАЛЫҢ ТАРИХ…

Soltüstık Казахстан

 Kyzylzhar_akparat@mail.ru

Жуырда Петропавлда өткен тарих пәні мұғалімдерінің республикалық съе­зінен көп ой түйдім. “Мектеп оқушылары­ның тарих пәні бойынша ғылыми-жобалық зерттеулері” тақырыбы бойынша ұйымдастырылған секция отырысына спикер ретінде жетекшілік ете отырып, өзім басқаратын “Дарын” мектебінде оқу­шылардың ғылыми-жобалық зерттеу жұ­мыстарын ұйымдастыру тәжірибесімен бөлістім.

“Біздің тарих бұл да бір қалың тарих, оқулығы жұп-жұқа бірақтағы”, – деп Қа­дыр Мырза Әлі айтқандай өткен тарихты білу, ақиқатын ашу, зерделеу – бүгінгі ұр­пақтың міндеті. Осы тұрғыдан алғанда, небір даталар мен айтулы оқиғаларға толы еліміздің тарихын оқытуға аптада­ғы бір сағат мүлдем аздық ететінін күнде­лікті тәжірибе көрсетіп жүр. Екіншіден, қай білім ошақтарын алып қараңыз, мә­селен, химия, биология кабинеттерін алайық, көрнекі құралдармен жабдық­тал­ған. Тарих кабинеті жайлы олай айта алмаймыз. Көп жағдайда оқушылардың тарих пәніне деген қызығушылығы тө­мен деген пікірлерді жиі естіп қаламыз. Оның бір себебі, оқулықтардың жазылуы жаңартылған бағдарламаға сәйкес келе бермейді. Кәдімгідей айырмашылық ба­рын тәжірибелі мұғалім бірден байқай­ды. 6-сынып оқулығы тұтас XII ғасырға арналған. Орта ғасырдан бастап, түркі мемлекеттері, моңғол кезеңі, Алтын ор­даның ыдырауы, одан әрі қазақ ханды­ғының құрылуымен аяқталады. Бұлай қамту бала ұғымына өте ауыр. Уақыт өте аз бөлінгендіктен, Шағатай, Моғолстан тарихы қысқа шолумен ғана шектеледі. Шетел тарихын оқытқанда да дәуірлерге лайықтау, ыңғайлау принципін ұстанған дұрыс. Үшіншіден, мектеп бағдарлама­ларында ғылыми экспедицияларға да уақыт мүлдем аз бөлінген. Тағылымды экскурсиялық саяхаттар мен музейлердегі сабақтар кабинетте отырып кітап оқы­­ғаннан әлдеқайда мазмұнды болар еді.

Президент Қасым Жомарт Тоқаев “Тәуелсіздік бәрінен қымбат” мақала­сын­да: “Бүгінгі тарихымыз 1991 жылмен не­месе 1936 жылмен өлшенбейді. Хал­қымыз Қазақ хандығы кезінде де, одан арғы Алтын орда, Түрік қағанаты, Ғұн, Сақ дәуірінде де осы жерде өмір сүрген, өсіп-өнген. Қысқаша айтқанда, ұлттық тарихымыздың терең тамырлары көне заманның өзегінде жатыр. Жалпы тарих­пен саясаткерлер емес, тарихшылар ай­налысуы керек”, – деп кесіп айтты. Қа­зірдің өзінде аумақтық тұтастығымызға күмән тудырып, тату көршілік қатынас­тарға сына қаққысы келетін кейбір шетел азаматтарының арандатушылық іс-әре­кеттеріне қоғамдық деңгейде тойтарыс береміз десек, ұлттық мүддемізге сай келетін көптомдық жаңа тарихымызды тың ғылыми ұстанымдар мен жаңалық­тар негізінде жазатын мезгіл жетті. Бұл – ұлт шежіресін дәріптеу тұрғысынан ал­ғанда саяси да, стратегиялық та маңызы зор мәселе. Мұның өзі тарихи сананы жаңғырту барысында ұлтымыздың сан ғасырлық шынайы болмысын жан-жақты танытудың бірден-бір жолы екені сөзсіз. Сондықтан “Қазақстан тарихы” пәнінің атауын “Қазақ тарихы”, ал “Дүниежүзі та­рихын” “Әлем тарихы” деп өзгерту ту­ралы съезде айтылған ұсыныстарды қол­даймын.

Мен өзім тарих пәнінің мұғалімі ре­тінде қазақ тарихының мәселесімен көп­тен бері айналысып келемін. Облыс ор­та­лығындағы №21 мектепте жұмыс істеп жүргенде факультативтік сабақтар ұйым­дастырып, білім берудің жаhандық жағдайына талдау жасауға ұмтылдым. Осылайша мақсат-міндеттердің және кү­тілетін нәтижелердің конструктивті оқы­ту әдістеріне қол жеткіздім. Басты назар фокус-топтардың қорытындыларын тал­дауға, нақтылау және тексеру бағытта­рына арналды. Жақында “Ұлы даланың жеті қыры” атты республикалық қанатқақты жобаға қатысып, жүлделі үшінші орын иелендім.

Ерлан МӘКЕН,

“Дарын” мектеп-лицейінің директоры.

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp