«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

МЕМЛЕКЕТ МЕНШІГІНЕ ҚАЙТАРЫЛҒАН АКТИВТЕР

Soltüstık Казахстан

 Kyzylzhar_akparat@mail.ru

Өткен жылы Мемлекет бас­шысы Қазақстан Республикасы­ның “Заңсыз иемденілген актив­терді мемлекетке қайтару тура­лы” Заңына қол қойған болатын. Осы ретте Қазақстан Республи­касы Президентінің Жарлығы­мен Бас прокуратураның Актив­терді қайтару жөніндегі комитеті құрылды. Жоғарыда аталған заң­ға сәйкес жаңа ведомство уә­кілетті орган болып табылады. Сонымен қатар комитет актив­терді қайтару мәселелері бо­йын­ша басқа да мемлекеттік ор­гандардың қызметін үйлестіре­ді. Комитет Бас прокуратураның жа­нындағы ведомство болғанына қарамастан, прокуратураның өзі де, оның аумақтық бөлімше­ле­рі де шетте қалмай, өз тарапынан біраз жұмыстар атқаруда.

Біздің аумақтық прокуратура ретіндегі міндетіміз – жергілікті деңгейде олигополиялар тура­лы ақпаратты іздеу және тал­дау, олигополия субъектілерінің немесе олармен байланысты тұлғалардың қолындағы эконо­ми­калық ресурстардың қалыптан тыс шоғырлану белгілерін табу. Егер мұндай белгілер бол­са, барлық ақпарат талданады және тексеріледі, содан кейін ке­ңірек тексерулер мен уақытша шаралар қабылдау үшін коми­тет­ке жіберіледі.

Экономикалық ресурстарды шоғырландыру бойынша жұмыс шеңберінде біздің прокуратура, барлық басқа аумақтық проку­ра­туралар сияқты, талап арыз беру, ден қою актілерін енгізу, сот­қа дейінгі тергеп-тексеруді жүзеге асыру сияқты қолданыс­тағы “дәстүрлі” тетіктерді пайда­ла­нады. Біздің барлық жұмысы­мызда “сағаттарды салыстыр­ған сияқты” сапалы жұмыс үшін ко­митетпен үнемі салыстыру жұмысын жүргіземіз.

Енді актив иелерінің тізілімі және оның қалай қалыптасаты­нына тоқталсақ. Комиссия ак­тивтерді қайтару жөніндегі уәкі­летті органның ұсынысы бойын­ша тізілімді қалыптастырады, өйт­кені бұл Заңның 13-бабында көзделген. Тізілімге субъектілер мен олардың аффилиирленген тұлғалары, сондай-ақ меншігін­дегі, иелігіндегі немесе бақы­лауын­дағы субъектілердің мұ­рагерлері және олардың аффилиирленген тұл­ғалары туралы, оларды алу көз­дерінің заңды­лығы расталуға жа­татын актив­тер, мә­ліметтер кіреді не­ме­се олар бар деп есептеледі. Тізі­лім­ге енгізілген тұл­ға­ларды активтерді қайтару жө­ніндегі уәкі­летті орган жазбаша түрде не­месе қолданыстағы заң­намада көзделген өзге де тә­сілдермен хабардар етеді (элек­трондық пошта мекенжайына, ұялы бай­ланыстың абоненттік нөміріне, “электрондық үкімет” жүйесіндегі жеке кабинетіне не­месе жеткі­зу фактісін тіркеп-бе­кітуді қам­та­ма­сыз ететін басқа да электрондық байланыс құ­ралдарын пайдалана отырып).

Хабарламада адамды тізі­лімге енгізудің негіздері міндетті түрде көрсетіледі. Тізілімге енгі­зілген тұлғалар меншіктегі, пай­даланудағы, иеленудегі және тағы басқа активтерді ашу ту­ралы декларацияны ұсынады (не­месе) мұндай адамдардың бақылауында (адамдар топта­ры), оның ішінде ел ау­мағынан тыс орналасқан активтер (құ­жат­тар), сатып алу көзде­рінің заңдылығын растайтын (шығу тегі) жарияланған актив­тер ту­ра­лы ақпарат қоса бері­леді.

Активтерді ашу туралы дек­ларация және оған қоса беріл­ген ақпарат (құжаттар) актив­тер­ді қайтару жөніндегі уәкілетті органға қағаз жүзінде және табыс етілген күннен бас­тап бір ай мерзімде электрондық жет­кіз­гіштерде ха­барландыру жіберіледі.

Бұл бағытта облысымызда бірқатар жұмыстар атқарылды. Жалпы қабылданған қадағалау шаралары арқылы мемлекетке жалпы сомасы 300 млн. теңге­нің активтері қайтарылды. Мә­се­лен, облысымыздағы кәсіп­кер­­лік субъектілері Жер кодексі­нің талаптарын бұза отырып, жал­­пы ауданы 10,2 мың га ауыл ша­руашылығы мақсатын­да­ғы 14 жер учаскесін ұзақ уа­қыт бойы нысаналы мақсаты бойынша пайдаланбаған. Қада­ға­лау ор­ганы қабылдаған шара­лардың нәтижесінде жоғарыда аталған жер учаскелері мемле­кет мен­шігіне қайтарылып, бү­гінде олар заңды экономикалық айна­лым­ға тартылуда. Соны­мен қатар Қызылжар ауданы прокуро­ры­ның талабы бойын­ша қала ма­ңындағы ауданда заңсыз берілген 47 га жер телімі мемлекетке қай­тарылды. Қазір бұл бағыттағы жұ­мыстарды жал­ғастырып жатыр­мыз, жекелеген субъектілер бойынша жылжы­майтын мүлікті жекешелен­діру­дің заңдылығы және мем­лекет­тік преферен­циялар алу мә­се­лелері зертте­луде.

Актив иелерінің тізіліміне ен­гізілген тұлғалар туралы ақпа­рат құпия болып табылады. Көп­шілікті жеке тұлғалар, фамилия­лар, мәліметтер қызықтыраты­нын түсінеміз. Мұндай ақпарат­ты мерзімінен бұрын жариялау, біздің ойымызша, бірқатар ин­вес­тициялық, құқықтық және әлеуметтік-экономикалық тәуе­келдерді тудырады. Мысалы, тізілімде субъектілер мен олар­дың аффилиирленген тұлғала­рының жеке деректері бар. Олардың жариялануын жеке де­ректерді бұзу деп санауға бола­ды. Тізілім адамның кінәсін анық­тамайтынын түсіну керек. Егер адамдар тізілімге енгізілсе, бұл олардың кінәлі екенін біл­дірмейді. Біз тізілім субъектіле­рінің заңды активтері болуы мүм­кін екенін білеміз, ал аффи­лиирленген тұлғалардың ара­сында өте құрметті бизнесмендер болуы мүмкін. Сондықтан не­гізсіз қоғамдық талқылаулар кінәсіздік презумпциясы қағида­тын бұзады. Қадағалау органы банк, коммерциялық және заң­мен қорғалатын басқа да құпия­ларды сақтай отырып, осы ба­ғыт­тағы жұмысы туралы халықты жүйелі түрде хабардар етуге дайын.

Әбу-Әли САТТАР,

Солтүстік Қазақстан облысы прокурорының бірінші орынбасары.

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp