«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

СЫЗА БІЛГЕН ОҚУШЫ ОЙЛАНА ДА АЛАДЫ

Soltüstık Казахстан

 Kyzylzhar_akparat@mail.ru

Сызба деп нәрсенің кескіні және оны түсіндіруге қажет басқа да мәліметтер келтірілген құжатты атайды. Сондықтан сызба – ұшақтар, кемелер, зымырандар, тракторлар, экскаваторлар және т.б. жасау үшін, кез келген ғимараттар, көпірлер, жолдар, газ, мұнай, электр энергиясын жеткізуге арналған әртүрлі желілер тұрғызу үшін қолданылатын негізгі құжат. XIX ғасырдың басында-ақ француз ғалымы Гаспар Монждың “Сызба – техника тілі” деуі тегін емес.

Сызу – техника тілі болған­дықтан, қазіргі заманғы өнд­іріс­тің негізгі заңдылықтарын тү­сінуде атқаратын қызметі ора­сан. Күн сайын зауыттарда әртүрлі бұйымдар, ұшақтар, тұр­мыстық бұйымдар, құралдар өндіріледі. Бұлардың бәрін сызбасыз жасап шығару мүмкін емес. Сызба бойын­ша маши­налардың тетік бөл­шек­тері дайындалады, дайын бөлшек­терден күрделі машина меха­низмдері құрастырылады. Сызу тек техникада  ғана керек емес, кез келген мамандық иелерінің  серігі саналады.

Сызу – графикалық кескін­дер­ді рәсімдеу, орындау және айырып тану теориясының не­гіз­гі қағидаларын және прак­ти­калық амалдарын үйрететін пән. Сондықтан сызуды техни­ка тілі ретінде ғана анықтау жет­кіліксіз. Сыза білу – жаза және оқи білуден кейінгі екінші сауат­тылыққа айналды. Олай дейті­німіз, сызуды меңгерудің нәти­же­сінде ғана адам қағазда не­месе дисплей экранында өз ойын (ойлап тапқанын) дұрыс кес­кіндей алады және басқалар орындаған немесе әртүрлі тех­никалық қондырғылар экранда­рында пайда болған кескіндерді түсіне алады.

Сызу сабағы білім алушы­лар­дың логикалық ойлану жү­йе­сін арттыру, көру, қадағалау, оларды салыстыру, талдау, синтездеу қабілетін қалыптас­ты­руға бағытталуы керек. Бағ­дарлама әрбір сабаққа оқу ма­териалдарын тиянақты дайын­дап, олардың тәлім алушыға  көп салмақ түсірмейтін жағы да қарастырылуы маңызды. Бері­ле­тін тапсырмалардың көп уа­қытты алмайтындай, бірақ те­рең түсінетіндей үлгісі дайын­далады.

Сызу пәнін оқытудың басты мақсаты – оқушылардың кеңіс­тіктегі заттардың орналасуын көз алдына елестете білуін үй­рету. Оқытушы сызу пәнінің бағ­дарламасы бойынша керекті көр­некі құралдармен дидакти­калық үлестірме материал­да­рын іздене отырып, уақытылы да­йындап отырса, осы пәнді оқыту барысы жандана түсіп,  өрен­дер­дің бұл пәнге деген қызы­ғу­шылығы артар еді және алған тия­нақты білімін келе­шекте ер­кін қолдана алуына мүмкіндік молая түспек.

Сызба әдістері – бұл жалпы білім берудің, тәрбиелеудің мақ­саты мен талабына сәйкес гра­фикалық сауаттылықтың маз­мұ­ны мен әдістерін анықтайтын педагогика ғылымдарының бір саласы. Сонымен бірге сызу әдістері графикалық жұмыстар орындаудағы формаларды тал­дауда және оқу процесін тиімді ұйымдастыруда үнемді тәсіл­дерді қолдану әдістерін зерт­тейді. Сызу пәнін оқыту про­цесінде оқушының өзіндік еркін шығармашылығын дамы­ту­ды кеңінен қамту керек.

Жазықтық бетіне кеңістіктегі формаларды кескіндеу арқылы оның мазмұнын түсіну, басқа пәндерді оқуда да үлкен көмегін тигізетінін ескерген жөн. Сон­дықтан әрбір сабақта оқушы өз логикасымен ойланып, прак­ти­калық немесе графикалық жұ­мыс істегені дұрыс. Бұл ретте бірыңғай гра­фикалық, болмаса практикалық жұмыспен шек­телуге болмай­ды. Терең тео­риялық біліммен қаруланған оқушы, практикалық білімді ты­ғыз ұштастыру арқы­лы ғана гра­фикалық сауатты бола алады. Әртүрлі тә­сіл­дермен орындал­ған түрлі сызбаларды, графика­лық кес­кіндерді, схемаларды еркін оқи да, орындай да білген оқушы осы пәнді толық игереді.

Кез келген практикалық тап­сырма оқушылардың ке­ңіс­тіктегі затты көз алдына елес­тетуін дамытуға, таным­ды­лығын арттыруға, олардың бі­лім өрісін кеңейтуге ықпал жа­сауы керек. Осындай әдістер оқу­шылардың өтілген мате­риал­­дар­ды есте сақтай отырып, олардың ойлану қабілетін, ай­наланы қоршаған әртүрлі фор­мадағы көріністерге басқаша қарай білуіне, шығармашылық қабілетін дамытуға мүмкіндік туғызады. Оқытушының сызба­лардың дамуы, олардың қандай себептермен өзгеріске ұшыра­ғаны, сызбаларды көрмеудегі өз­герістер туралы қызықты тарихи әңгімелері, оқушылардың білі­мін жан-жақты арттырып, олар­ға тәрбиелік мән бе­реді.

 Арайлым РУСЛАНҚЫЗЫ,

Қожаберген жырау атындағы №6 орта мектептің информатика пәнінің мұғалімі.

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp