Ел экономикасын түбегейлі жаңғыртудың берік негізі қаланып, саяси реформалар дамудың жаңа кезеңіне жол ашып отырған шақта халық үшін кез келген тапсырманың мұқият орындалуы өте маңызды. Былтыр өткен кеңесте Президент осы мәселеге басымдық беріп, мемлекеттік басқару ісін жетілдіру жөнінде бірқатар міндеттер жүктеді. “Осында отырған әрбір мемлекеттік қызметші өзіне орасан зор міндет жүктеліп отырғанын сезінуге тиіс. Бұл – ең алдымен, барша Қазақстан халқының алдындағы жауапкершілік. Сіздердің шешімдеріңіз бен іс-әрекеттеріңіз елдің бүгіні мен болашағына тікелей әсер етеді. Сондықтан күнделікті мәселелерді шұғыл шешумен ғана шектелмеу керек. Сіздер мемлекетшіл-реформатор болуларыңыз қажет. Реформалардың түпкі мақсаты – халықтың өмірін жақсарту. Ол үшін тұрғындардың табысын көбейту керек. Жайлы өмір сүруіне жағдай жасап, қауіпсіздігін қамтамасыз ету қажет. Азаматтардың өзін-өзі дамытуына барлық мүмкіндік жасалуға тиіс”, – дей келіп, Қасым-Жомарт Кемелұлы Қазақстанның табыс деңгейі жоғары елдер санатына жетуі үшін жыл сайын 6 пайыз деңгейінде өсім болу керектігін, бұл қазіргі уақыт еншісі екенін алға тартты. Мемлекет басшысының бұл талаптары биыл қыркүйек айында барлық деңгейдегі әкімдердің қатысуымен өткен өңірлік кеңесте өз үндестігін тапты. Алқалы басқосуда облыс әкімі Ғауез Нұрмұхамбетов алда тұрған басты бағыттарды атап көрсетіп, ауылдық аумақтарды дамытуға және халықтың табысын ұлғайтуға, елді мекендерді біркелкі дамытудың маңыздылығына баса назар аударды. Жыл соңына дейін Ауылды дамыту тұжырымдамасын іске асыру бойынша іс-қимыл жоспарының орындалуын қамтамасыз ету жүктелді. Әкімнің орынбасарлары мен бірқатар департамент, басқарма басшылары атқарылған жұмыстар жөнінде есеп беріп, түйінді мәселелерді бірлесіп шешудің жолдарын ортаға салды. Жергілікті жерлердегі үлгілі шаруашылықтармен қатар нақты жоспарлардың жоқтығынан, әлеуметтік нысандар мен инфрақұрылымдарды өңірлік стандарттар жүйесіне сәйкестендіре алмау салдарынан тұрғындарға қарапайым жағдайларды ұйымдастыра алмай жүрген әкімдер сынға алынды. Осы орайда, әкімдер жұмысын бағалауда жағдайы төмен отбасылардың тұрмысы, есірткі сияқты қылмыс түрлері көрсеткіштерінің есепке алу жөніндегі ұсыныстар құптарлық. Мен жиында сөйлеген сөзімде жинақталған іс-тәжірибеммен бөлістім, сірә, осы саладағы 15 жылдық жұмыс өтілім ескерілген болар. Төртінші деңгейлі бюджеттің енгізілуі нәтижесінде жергілікті басқару құрылымында қаржылық жағдайдың жақсара түскеніне, кепілді несиелер мен қолжетімді субсидиялардың шағын және орта бизнес өкілдеріне берілуі, олардың еңбекке деген құлшынысы мен тапсырылған іске жауапкершілігін арттыра түскеніне тоқталдым.
Бүгінде ауыл әкімі араласпайтын шаруа кемде-кем: кәсіпкерлікті дамыту, азаматтардың нақты табысын арттыру, бюджетке түсетін салықты көбейту, жаңа жұмыс орындарын ашу, жұмыссыздық деңгейін азайту, сапалы медицинаға қол жеткізу, азық-түлік өнімдері бағасының қымбаттауына жол бермеу. Санамалай берсе, жетіп артылады. Мұның бәрі тікелей араласуды әрі жедел түрде шешуді қажет ететіні айтпаса да түсінікті. Осыған орай, аймақтарға қатысты саясатта маңызды реформалар жүргізіліп, ауыл әкімі құзыреттілігінің кеңейтілуі, тікелей сайлау тәсілі, өзге де енгізілген әкімшілік өзгерістер қызметімізге үлкен серпіліс әкелді. Бұл ретте бюджетаралық қатынастардың түбегейлі өзгеруінің мәні айрықша. Жаңа экономикалық үлгіге көшу арқылы бюджет мәселесіндегі дербестік арттырылды. Салық түрлерін жинау құзыреті берілді. Ауылдық округте орналасқан шаруашылықтардың жерді қалай игеріп, табыс тауып отырғаны, қанша өнім өндіріп, сатқаны – бәрі көз алдымызда. “Еңбегіне қарай – өнбегі” демекші, тапқан табысына сәйкес салық төлеп отырады. Ұйымдастырушылық жұмыс шарттары да өзгеріп, ақталған әдіс ретінде берік орнықты. Бұрынғыдай мемлекеттік сатып алу байқауын күтіп отырмаймыз. Кеңестің шешімімен, ұйғарымымен, байқау жарияламай-ақ жұмыссыз жүрген адамдарды қоғамдық пайдалы еңбекке, ағаш отырғызу, көгалданыру шараларына тартуға құқылымыз.
Округ аумағында озық жобалардың жүзеге асуына жергілікті атқарушы органды басқаратын және тиісті аумақта мемлекеттік саясаттың жүргізілуін қамтамасыз ететін, әлеуметтік-экономикалық дамуының жай-күйіне жауапты әкім де, заңда айқындалған шекте және тәртіппен жергілікті мәні бар аса маңызды мәселелерді шешуге тікелей атсалысатын қоғамдық жиын да мүдделі. Округке қарасты 5 елді мекенде тұратын 2 мыңға жуық тұрғынның қатысуымен биыл 5 жиын, 2 тұрақты кездесу өткізіліп, бірқатар ұжымдық шешімдер қабылданды. Олардың орындалу мерзімі белгіленіп, жүйелі түрде хабарланып отырады. Кешенді түрде атқарылған жұмыстардың арқасында нақтыланған бюджет көлемі 224 млн. теңгені құрады, оның ішінде меншікті кірістер – 19,3 млн., трансферттер мен субвенциялар – 204 млн. теңге. Шығыстар бойынша бюджетті игеру 122,3 млн. теңгеге немесе 100 пайызға орындалды. Жергілікті қазынаға түскен түсім – 19,3 млн. теңге.
Округ экономикасының негізін қалыптастыруда агроөнеркәсіптік сектор басты рөл атқарады. 4 ЖШС, 18 шаруа және 9 фермер қожалығы егіншілікпен де, мал өсірумен де айналысады. “Нежинка Ерке” серіктестігіне қарасты тауарлы-сүт фермасында ірі қараның санын бір мыңға жеткізу белгіленген. “Буденное СК” ЖШС-да 1200 басқа шақталған сүт фермасы салынуда. Шағын және орта бизнес бойынша 46 нысан тіркелген. Соңғы жылдары мейрамхана, бірнеше дүкен, тігін цехы іске қосылды.
Ауыл халқының өмір сүру деңгейін анықтайтын факторлар көп. Соның бірі – сапалы ауызсумен қамту. Нежинка мен Буденныйға орталықтандырылған су құбыры тартылған. Ефимовка мен Тоқсан би ауылдары жергілікті су көзін тұтынады. Нежинкаға жалпы сыйымдылығы 230 текше метрлік су жинағыш резервуар орнату мақсатымен жобалық сметалық құжаттар рәсімделді. Келесі жылы пайдалануға берілетін болады. Үш ауылдың жолдарын қалпына келтіруге 95,2 млн. теңге жұмсалды. Жете көңіл бөліп отырған маңызды саланың бірі – денсаулық сақтау. Бүгінде үш медициналық пункт жұмыс істейді. Оларда еңбек ететін медицина қызметкерлерінің саны – он, біреуі – жалпы практика дәрігері. Буденныйда орналасқан Мәдениет үйіне күрделі жөндеу жұмыстары аяқталды, қарастырылған қаржы – 230 млн. теңге. Нежинкада 297 млн. теңгеге мәдениет және демалыс паркі ашылды. Онда баскетбол, волейбол, футбол алаңдары, әткеншектер бар. Бүгінгі таңда 4 спорт залы, 1 спорт кешені, 3 стадион, 3 хоккей корты жұмыс істеп тұр. Қостараптық 4 меморандум шеңберінде жарты млрд. теңге бөлініп, 160 млн. теңгеге үй құрылысы жүргізілді, жолдар жөнделді, көшелер абаттандырылды, жол белгілері қойылды, оқушыларға сыйлықтар үлестірілді. 153 оқушы тегін тамақтанады. Агроқұрылымдар қосалқы шаруашылық иелеріне 2,939 мың тонна шөп жеткізіп берді. 2024-2025 жылғы жылыту маусымына бюджеттік ұйымдарға 1 мың тонна, жеке тұрғын үй секторына 4,1 тонна көмір, 2,4 мың текше метр отын дайындалды.
Ауылдардың көркеюі – ел өркендеуінің көрінісі екеніне мысалдар көп. Мәселен, “Нежинка Ерке” ЖШС-да еңбек адамдарының қажырлы еңбегі жоғары бағаланады. Жас мамандарды тұрақтандырудың барлық жолдары қарастырылған. Ірі шаруашылыққа жетекшілік ететін Диана Батықова әкесі Мұрат Жұмабековтың ісін сәтті жалғастырып, ауыл танымастай жаңа кейпке енген. 450 пай иелеріне үлестері ақшалай да, заттай да беріледі. Жем-шөп қолжетімді.
Президент Жарлығына сәйкес тоқсан сайын кемінде бір кездесу өткізіліп, проблемалық мәселелердің пулын жасау үшін жергілікті қоғамдастық жиналысы және қоғамдық кеңес мүшелерінің қатысуымен тұрғындардың сұраулары мен ұсыныстарын жинау жөнінде комиссия құру дәстүрі орныққан. Азаматтарды жеке қабылдауларда проблемалық мәселелерді шешу, болмаса қаржыландыру мүмкіндіктері жан-жақты зерделеніп отырады.
Мағзұм ДҮЙСЕЛЕКОВ,
Нежинка ауылдық округінің әкімі.
Ғабит Мүсірепов атындағы аудан.