Жұртшылық өз өңірлеріне, елдегі, сонымен қатар төрткүл дүниеге қатысты жаңалықтарды мерзімді басылымдар арқылы оқып, қоғамның “жүрек лүпілін, тамыр соғысын” біліп отырады. Өкінішке қарай, пошта қызметіне көпшіліктің көңіл толмайтыны жайлы реніштер аз емес. Әсіресе, шалғайдағы елді мекен тұрғындарынан наразылық хаттар жиі түсетіні талассыз шындық. Іссапарлар кезінде де тұрғындар көңілдеріндегі түйткілдерді жеткізіп жатады. Әрине, пошта тасымалын бір мекеменің мойнына арту асылық болар. Десек те, “Қазпошта” АҚ, оның құрылымдары мен бөлімшелері негізгі байланыс операторы саналатындықтан ерекше жауапкершілік жүктелері сөзсіз. Осы ретте “Tıkelei bailanys” айдарының қонағы – “Қазпошта” АҚ-ның Солтүстік Қазақстан облыстық филиалының директоры Сымбат Құдайбергенов өңірдің және қала тұрғындарының басылымдар мен сәлемдемелерді жөнелту төңірегінде туындаған сауалдарына жауап берді.
Олжас САБЫРБАЙ,
Тайынша ауданының тұрғыны:
– Бұрын хат-хабар және сәлемдемелер жеткізумен ғана айналысып келген пошта ұйымы қызметі қалай дамуда? “Қазпошта” АҚ-ның қазіргі аяқ алысы жөнінде баяндасаңыз.
– “Қазпошта” акционерлік қоғамы 1993 жылдың 5 сәуірінен бастап негізгі пошталық сәлемдемелерді жеткізу қызметін атқарып бастаған болса, бүгінде логистикалық қызмет түрлерінің барлық заманауи технологияларын кезекпен қызмет көрсету түріне қосып келеді. Соның ішінде автоматтандырылған сұрыптау орталықтарын, (“Drop off”) өз-өзіне қызмет көрсету арқылы уақыт үнемдететін терминалдарды, цифрлық қызмет көрсететін мобильді қосымшаларды, “QazPost”-тың шетелдік логистикалық компаниялармен серіктес бола отыра сәлемдеме жеткізуді жылдамдатқанын айтуға болады. “POST.KZ.” қосымшасының өзі 30-дан астам онлайн қызмет түрін көрсетіп, 2151000-нан асатын қолданушысы бар үлкен жүйеге айналды. Гибридті электронды поштамыз арқылы құжаттар мен хаттарды жіберуге болады. Сонымен қатар “GoPost Express” – сәлемдемені авиатранспортпен, “GoPost Standart” арқылы көлемі үлкен сәлемдемелерді, “GoPost City” – қала ішіндегі сәлемдемелерді лезде жеткізу сынды жаңа игіліктерге қол жеткізіп келеді. Қазіргі таңда “Қазпошта” АҚ бизнеске де ыңғайланып, қаржылық қызметтерді тиімді әрі пайыздық үстемеақысыз жүзеге асыруға жағдай жасап отыр. Мәселен көршілес Қытай мен озық технология мекеніне айналған Жапонияның ірі компанияларымен бірлескен жобалар легі көбейіп келеді. Біз әлем бойынша үздік пошталық жетістіктерді өз жұмысымызда кеңінен пайдаланудамыз.
Арман НАУКЕНОВ,
Шал ақын ауданының тұрғыны:
– Келешекте ауылдағы пошта бөлімшелерін дамыту жоспарда бар ма?
– Ауылды жерлерде пошта қызметін пайдаланушылар саны бұрынғы кезеңмен салыстырғанда азайғаны байқалады. Осының салдарынан кей аймақтардағы пошта қызметтері өз жұмысын тоқтатуда. Бірақ соған қарамастан қазіргідей интернет дамыған заманның игілігін ауыл тұрғындары да бірдей көріп отыр. Өйткені ауыл тұрғындары “POST.KZ” қосымшасының арқасында өз сәлемдемелерінің нақты мекенжайынан, жеткізілу күнінен хабардар. Сұраныс бар кезде бөлімшелердің бәрі белгіленген тәртіп пен жүйе бойынша жұмыстарын жалғастырады. Бұл орайда жаңа бағыттар мен мүмкіндіктерді қажет деп тапқан сайын жаңашылдықты да енгізе береміз.
Ғалия ТҰРСЫНОВА,
Қызылжар ауданының тұрғыны:
– Аудандардағы оқырмандарға газет-журналдар, басылымдар уақытында жеткізілмейді. Бұл мәселені түбегейлі шешуге болмай ма?
– Логистика дамыған қазіргі заманда, аудандар мен ауылдық жерлерге газет-журналдар кешігіп жетеді деп айтуға негіз жоқ. Ауылдардағы сұраныстың аздығынан кейбір аймақтық бөлімшелер саны азайып, жабылып, екі ауылға штаттан тыс бір немесе әр ауылдан келісімшарт негізінде қызметкер жұмысқа алынып, пошта бөлімшесі бар жерге, ал пошта бөлімшесі жоқ болса мектептерге жеткізіледі. Әрі қарай ол жерден тұрғындар өздері жазылған басылымдарын алып кетеді. Табиғи апаттар орын алған кезеңдер болмаса, алыс елді мекендерге газет-журналдар кешіктірілмей, өз уақытында жеткізілуде.
Алпамыс ШАЙМЕРДЕНОВ,
Ғабит Мүсірепов атындағы ауданның Шұқыркөл ауылының тұрғыны:
– Шұқыркөл ауылында пошта болғанымен, пошташы жоқ. Себебі еңбекақы мардымсыз. Бұл орайда аудандардағы пошта бөлімшелеріне мамандарды тарту мәселесі қалай шешілуде?
– Ауылдық жерде еңбекақы мардымсыз деп айтуға болмас, себебі пошташының қызметі ауыл тұрғындарының санына және сол ауылға түскен пошта көлеміне қарай бір немесе екі сағат көлемінде ұйымдастырылады. Яғни бұл жұмыстарды атқарғаннан кейін пошташы қосымша басқа жұмыстарымен айналысу мүмкіндігіне ие. Сондықтан жалақы пошташыға толық жұмыс күніне емес, сағатына байланысты төленеді. Қазіргі уақытта Шұқыркөл ауылына пошташы іздестірілуде және жақын арада бұл мәселе өз шешімін табады деп ойлаймын.
Қанат КЕМЕЛБЕКОВ,
Тимирязев ауданының тұрғыны:
– Жіберген сәлемдемеміз бір ай өткен соң өзіміз жөнелткен мекенжайға қайта келеді. Осының себебі не?
– Пошта қызметінде ауа райының маңызы зор және осының салдарынан сәлемдемені уақытылы жеткізу қиынға соғатын кездер болады. Сәлемдеменің жіберушіге кері қайтуының негізгі себебі – жіберушінің сәлемдеме алушының мекенжайын дұрыс көрсетпеуінен болады. Осы жерде атап өтетін тағы бір мәселе, сәлемдемені алушының өзіне келіп түскен сәлемдемені уақытылы алмауы. Жалпы пошта қызметін пайдаланушылар сәлемдеменің “Қазпошта” бөлімшелеріндегі сақталу мерзімі шектеулі екендігін және ол мерзім аяқталған уақытта сәлемдеме жіберушіге кері қайтуы тиіс екендігін біледі.
Нұрсұлтан САПАРҒОЖИН,
Аққайың ауданының тұрғыны:
– “Қазпошта” арқылы әлемнің кез келген нүктесінен тауарға тапсырыс беруге бола ма? Болса, шетелден затты жеткізу мерзімі қанша?
– Әрине, жергілікті тұрғындар әлемнің кез келген нүктесінен тауарға тапсырыс беріп, пошта арқылы алдыра алады. Бұл қызмет түрі біздегі “Халықаралық авиатасымалдар” арқылы жүзеге асырылуда. “Халықаралық авиатасымалдар” кестесіндегі маусымдық өзгерістерге байланысты “Қазпошта” (әсіресе АҚШ, Канада және Еуропа елдеріне) сәлемдемелерді жөнелтуде және алдыруда кідірістерге тап болып жататын кездері бар. Мұның себебі – пошта тасымалы үшін борттағы орындардың тапшылығына әкелген “Lufthansa” сынды авиакомпаниялардың қысқы кезеңге рейстерінің қысқаруы және жолаушылар жүгі көлемінің ұлғаюы. Сондай себептен жөнелтілімдердің орташа кешігу мерзімі шамамен 20 күн болуы мүмкін. Мұндай мәселелерді “Қазпошта” қосымша рейс ұйымдастыру арқылы баламалы бағыттарды іздеу үшін “Turkish Airlines” сынды компаниялармен келіссөздер жүргізіп, осы мәселені шешу бойынша әрдайым белсенді жұмыстар жүргізеді.
Айгүл НҰРБОЛАТОВА,
Петропавл қаласының тұрғыны:
– Бұрындары жазылым науқаны кезінде “Қазпошта” АҚ газеттермен бірлескен іс-шараларды жиі өткізетін. Қазір баспасөзге жазылу науқанын ұйымдастыруда қандай іс-шаралар атқарылуда?
– Біздің филиалда 9 қазан – Бүкіл әлемдік пошта күнін жыл сайын және жазылушылар күнін мерекелеу жақсы дәстүрге айналған. Бұл күні облыстың барлық орталық операциялық учаскелерінде жергілікті редакциялармен бірлесе мерекелік бағдарламалар өткізіліп, осы күні басылымды жаздыртқандарға сыйлықтар табысталады.
Азамат БАЙҒОЖИН,
Есіл ауданының тұрғыны:
– Кейбір ауылдарда ескірген пошта ғимараттары бар. Жаңа ғимарат салу немесе күрделі жөндеуден өткізу жоспарда бар ма?
– “Қазпошта” 2000-нан асатын тұрғыны мен қызметімізді пайдаланушылары бар аймақтық, ауылдық бөлімшелерді қажеттіліктеріне қарай жөндеуден өткізіп тұрады. Қазіргі таңда басымдық бөлімшелерден гөрі, үлкен қоймалық HUB-тарға берілуде. Тұтас республика бойынша ірі мегаполистер мен облыстардан арнайы жер бөлініп қоймалар салынып жатыр. Бұл өз кезегінде халықаралық тасымал мен сәлемдемені сақтауға, таратуға үлкен мүмкіндік береді.
Ахметжан ҚУАНТАЕВ,
Петропавл қаласының тұрғыны:
– Мен “Береке” шағынауданында тұрамын. Қазақ тілді басылымдардың, әсіресе облыстық “Soltüstık Qazaqstan” және республикалық “Egemen Qazaqstan” газеттерінің тұрақты оқырманымын. Үйімде пошта жәшігі де бар. Бірақ 3-4 жылдан бері осы басылымдарды уақытылы алған емеспін. Пошта бөлімшесіне басылымның аптасына 3 рет келуі үшін төлем жасап отырсам да, қолыма аптасына бір рет тиеді. Сонда бастапқыдағы жасалған келісімшарт қайда қалды?
– “Қазпошта” АҚ Солтүстік Қазақстан облыстық филиалы “Береке” шағынауданы бойынша пошта жөнелтілімдерін және мерзімді басылымдарды жеткізу, тапсыру жөніндегі курьерлік қызметті көрсетеді.
1-ші қыркүйекке дейін бұл шағынауданда бос орынға байланысты үзіліспен қызмет көрсетіліп, тұтынушылар тарапынан шағымдар түсті. Алайда жұмысқа курьер қабылданғаннан бастап бұл мәселе реттелді. Қазіргі уақытта тұтынушылар тарапынан филиалға шағым жоқ, хат-хабарлар дер кезінде жеткізіледі. Осы ретте филиал әр тұтынушысына кез келген сауалдарына жауап беруге дайын. Яғни жұмыс сапасы бойынша наразылықтар болса, филиалға жүгінуге болады.
Елемес НҰРҚАНОВ,
Ақжар ауданының тұрғыны:
– Адамдар қанша жерден ғаламтор желісіне шырмалғанымен, мерзімді басылымдардың орны бөлек. Өркениетті елдер тәжірибесіне сүйенсек, мәселен, “Нью-Йорк Таймс” газетінің күндік таралымы 1,5 млн. дана көрінеді. Ал біз болсақ, оның қасында жіп есуге келмейтін санаулы ғана тиражбен тарайтын газет-журналдың жедел таралуын қамтамасыз ете алмай отырмыз. Бұдан кейін қанша жазылғымыз келсе де, ақпараттармен уақытылы таныса алмай қаламыз ба деп тартыншақтай береміз. Аудан орталығынан шалғай орналасқан Киев, Бостан елді мекендеріне хат-хабар айлап жеткізілмейді. Оған бәріміз куәміз. Ауыл әкімін сайлау жиынына келген халық қалаулыларына осы өтінішімізді жеткізіп, мәселенің оң шешілуіне ықпал жасауын сұраған едім. Сауалым жауапсыз қалды.
– Айына бір рет тасымалданады деген атымен жоқ. Бірінші рет естіп отырмын. Жағдайды анықтайтын боламыз. Оның пошта қызметіне қатыссыз басқа да себептері болуы мүмкін. Жалпы хат-хабардың уақытылы қолға тиюіне аудан, округ әкімдіктері де мүдделі болуы тиіс.
Дайындаған
Гүлфайруз ТӨРЕМҰРАТОВА,
“Soltüstık Qazaqstan”.