«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

“ҰСТАЗДЫҚ — ҰЛЫ ҚЫЗМЕТ”

Ұлылардан ұстаз туралы ұлағатты сөздер көп қалған. Поэзия пайғамбары, ақын Мағжан Жұмабаев: “Қазақтың тағдыры, келешекте ел болуы мектебінің қандай негізде құрылуына барып тіреледі”, – деген екен. Өңіріміздегі таңдаулы білім ұйымдарының қатарындағы әл-Фараби мектеп-лицейін ерекше атауға болады. Бар білім-білігін, қажыр-қайратын келешек ұрпақтың саналы болуы үшін жұмсап жүрген ұлағатты ұстаз, аталмыш мектептің директоры Күлімкөз Смайыловамен сұхбатымыз мұғалімдердің жұмысын заман талабына сай бейімдеу төңірегінде өрбіді.

– Күлімкөз Қайырбайқызы, ұстаз бе­делі төмендеп кетті деген пікірлерді жиі ес­ти­міз. Сіз тәжірибелі педагог, іскер басшы-ұйымдастырушы ретінде осы ойға қосыласыз ба?

– Әлем мойындаған ғұлама ғалым әл-Фа­рабиге жүгініп көрейік: “Ұстаз мейлінше ше­шен, өнер-білімге құштар, аса қанағатшыл, жаны асқақ және ар-намысын ардақтайтын, жақындарына да, жат адамдарына да әділ, жұрттың бәріне жақсылық пен ізгілік көрсетіп, қорқыныш пен жасқануды білмейтін батыл, ер­жүрек болуы керек”. Олай болса, сынаған­ның жөні осы екен деп қара күйені баттас­ты­рып жаға беруге бола ма? Осындайда ал­ғашқы еңбек жолымды бастаған албырт жас­тық шағым еске түседі. Осы білім ұясына бас­шылық еткенге дейін №23 мектепте, 35-ші гимназияда, №1 және “ЛОРД” лицейлерінде өмірлік тәжірибе жинақтадым. А.Макарчен­ков. Р.Полищук, А.Слухаевский, Т.Ваховская секілді білім саласының корифейлерінің тәлі­мін, өнегесін алдым. Бұл кісілердің талабы, жаңашылдығы, мен сияқты жас мамандарға деген кісілік ілтипаты мен құрметі маман­ды­ғы­ма деген шексіз сүйіспеншілігімді қалып­тас­тырды. Сол кездерде де оқу үрдісіндегі жа­сандылық, сапа емес сан қуушылық, 45 ми­нут сабақты жеңіл-желпі өткізе салушылық, дайын жауап шеңберіндегі жаттандылық сияқ­ты жаман дағдылар сын тезіне алына­тын. Әр кәсіптің өз қиындығы бар демекші, маңдайымыз қаншама рет тасқа соғылса да, мамандығымызды мәртебе санадық, мақтан тұттық. Кейде мен өзімді бұл дүниеге ұстаз­дық миссиямды атқаруға келгендей сезіне­мін. Елге, Отанға қызмет басты ұстанымым болды. Қазіргі жастар өлшем ететін жалақы, ақша басты құндылық саналмайтын. Іштей бәсекелестік ширықтырды, ширатты. Маман­дығыңа сәйкестігіңді дәлелдей алмасаң, нағыз масқара сол болатын. Шынайы білім бе­руге ұмтылдық. Менің мамандығым тарих­шы болғанымен, орыс оқушыларына қазақ тілі пәнінен сабақ бердім. Тәуелсіздігіміздің елең-алаң шағында оқулықтар да, әдістеме­лік құралдар да, кадрлар да қасқалдақтың қанындай қат. Жоқтан бар жасауға тура келді. “ЛОРД”-та жүргенімізде Ботагөз Ғалиева, Ра­хат Әзімбаева үшеуіміз дарынды балаларға арналған орыс мектептерінде қазақ тілін оқытудың тұжырымдамасын жазып шықтық. “Айтылым, тыңдалым, жазылым, оқылым” деген дағдылар енді енгізіліп жатыр ғой. Біз жаңаша білім мазмұнын сол кезде қолданған болатынбыз. Қазақ тіліне жүрдім-бардым, тіпті, мұрын шүйіре қарайтын оқушылардың қа­зір Абайды, Шәкәрімді түсініп оқитын дә­режеге жетуі – еңбегіміздің ақталғаны.

Былтыр педагог мәртебесін айқындайтын, педагогтың құқықтарын, әлеуметтік кепіл­дік­терін және шектеулерін, міндеттері мен жа­уап­кершілігін белгілейтін “Педагог мәртебесі туралы” Заң қабылданды. Алайда, мұғалім мәртебесі, беделі өздігінен келмейді. Көп ең­бектенуді, қажырлы іс-қимылды қажет ететін мамандық жеке тұлғаның білімі мен біліктілі­гі­не қоса оларға қатыссыз бірқатар фактор­ларға байланысты екенін ескермей және бол­майды. Әлі де жас ұстаздардың қо­ғамдағы орнын жете бағалай алмай жатқан сияқты­мыз. Олар үшін баспана – өте өзекті мә­селе­лердің бірі. Мектептегі жас мұғалім­дердің жар­­тысына жуығы ғана пәтермен қам­тама­сыз етілген. Жаңа технологияның түрле­рін қолданып, шәкірт жүрегіне жол табамын де­геннің өзінде әлеуметтік жағынан тәуелді­лік алға қарай ұмтылысын, құштарлығын ке­йін тартып тұрғандай әсер қалдырады. Мек­тептерде қазір ең аз жалақыны директорлар мен оқу ісінің меңгерушілері алады. Еңбек жо­лын енді бастаған жас маманның жалақы­сынан төмен. Бұдан кейін басшылық орын­дар­ға баруды ниет еткендердің, қарым-қа­бі­леті келе тұра, үміті су сепкендей басылма­ғанда қайтеді? Бұл да ойланатын мәселе.

– “Педагог мәртебесі туралы” Заң де­мекші, онда мұғалімдерге қандай ар­тықшылықтар берілген?

– Артықшылықтар дегеннен гөрі же­ңіл­дік­тер деген дұрыс болар. Мұғалімдер қауымы көп жылдар бойы әлеуметтік қамтылу жөні­нен артта қалып келгені жасырын емес. Қар­жы тапшылығы алға тартылып, бұған дейінгі жеңілдіктер алынып тасталды. Соңғы жылда­ры әділеттілікті қалпына келтіру бағытында біраз жұмыс тындырылды. Заңда педагогтың ерекше мәртебесі танылды. Бұдан былай кә­сіптік міндеттермен байланысты емес жұмыс түрлеріне тартуға, атап айтсақ, заңда көз­дел­меген есептілікті не ақпаратты талап етуге, тексерулер жүргізуге, мемлекеттік емес ұйым­дардың іс-шараларын өткізуге тартуға тыйым салынды. Сондай-ақ, мемлекеттік бі­лім ұйымдарында кәсіптік қызметін жүзеге асы­ратын педагогтардың айлық жалақысын есеп­теу үшін бір аптаға нормативтік оқу жүк­темесі белгіленді. Адал еңбегі және өзінің кә­сіптік міндеттерін үлгілі орындағаны үшін кө­термелеулер қолданылады. Мемлекеттік наг­радалар, оның ішінде “Қазақстанның еңбек сіңірген ұстазы” құрметті атағы беріледі. Осы атаққа ие болған педагог айлық есептік көр­сеткіштің 1000 еселенген мөлшерінде бір­жол­ғы төлем алады. Білім алушылар мен тәр­биеленушілер арасында халықаралық олим­пиадалардың, конкурстардың және спорттық жарыстардың жеңімпазын, жүлдегерлерін даярлаған педагогқа үнемдеу есебінен үш лауазымдық айлық мөлшерінде біржолғы сыйақы төленеді. “Үздік педагог” атағын ие­ленушіге де сыйақы беріледі. Бірқатар әлеу­меттік кепілдіктер де қарастырылған. Мәсе­лен, педагогтың балаларына мектепке дейін­гі ұйымдардан орындар бірінші кезекте бері­леді. 2025 жылға қарай жарты миллионға жуық мұғалімнің жалақысы екі есеге өседі. Бүгінде ұстаздардың жалақысы еліміз бо­йын­ша орташа деңгейден төмен. Президент­тің тапсырмасына сәйкес келесі жылдан бастап еңбекақы 25 пайызға ұлғаяды. Ұстазды артық жұмыс пен есепке жеккендерге 20 АЕК-тен 120 АЕК-ке дейін айыппұл салынады. Жұ­мыс уақытының нормасын заңсыз асырған­дар да жазаланады.

– Сіз жетекшілік ететін білім мекемесі несімен ерекшеленеді?

– Біз сапалы білім беруде, нақты нәтижеге жетуде мұғалімнің орны бөлек екенін жақсы түсінеміз. Ұстаз өз ісіне сүйіспеншілікті бала­ның бойына дарыта алғанда ғана маман­ды­ғының нағыз білгірі атанады. Ұжымның алға қойған негізгі мақсаты – әл-Фараби идея­ла­рын оқу үрдісіне енгізу, түрлі инновациялық тренингтер, басқа да идеялық-саяси, еңбек дәс­түрлерінің әдіс-тәсілдері арқылы оқушы­ның иманын, елге деген патриоттық сезімін ояту, тәрбиелі де парасатты, білімді, білікті ұрпақ өсіріп шығару, тұтынушылық пиғылдан арылту. Мектеп намысы үшін күрес – тәрбие­нің басты нышандарының бірі. Ұлттық мектеп болғандықтан, ұлтжандылық бағытты жан­дан­дыруға, қазақ тілі мен қазақ әдебиеті пән­дерінің жоғары деңгейде оқытылуына баса көңіл бөлеміз. Бұл орайда, Зәуреш Жиен­таева, Гүлнәр Тасболатова, Айнагүл Қожина, тағы басқа идеялас, қанаттас, ниеттес әріп­тес­терімнің оқыту мен тәрбиелеудің бірлігі ұс­танымы қызықтырады. Біздің “өніміміз” – қоғамның жас мүшелері. Оларға жұмсалатын шығындарды инвестиция ретінде қарастыру керек. Жаңа заманға лайықты педагог кадр­ларын даярлау өздігінен келмейді. Олардың шәкірттеріне берген білім нәрі нақты іс-әре­кеттерден көрінеді. Сонда ғана мұғалім ең­бегі өтеледі.

Барлық еңбектес әріптестерімді Мұғалім күнімен құттықтаймын! Шығармашылық та­быс тілеймін.

Әңгімелескен

Өмір ЕСҚАЛИ,

“Soltústik Qazaqstan”.

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp