«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

Өміршең әдіс

Қашықтан оқыту өркениетті елдер үшін қалыпты дәстүр, кәдуілгі іс саналады. Еуропада бұл өміршең әдіс өткен ғасырда енгізіле бастаған. Бүгінде әлемнің көптеген елдерінде кеңінен қолданылады. Қазіргідей жаhандану дәуірінде ғаламтор жүйесінің қарқынды дамуы, интернет пайдаланушылар санының күрт көбеюі, ақпараттық-коммуникативтік құралдардың озық технологияларға негізделуі қашықтан оқыту мүмкіндіктерінің аясын кеңейтіп, ауқымын арттырды. Мектеп бағдарламасын қашықтан оқыту тәжірибесі алғаш рет “Олимп” білім беру орталығында жүзеге асырыла бастады. Оқушылардың қолайлы уақытта, ыңғайлы кесте бойынша оқуына жағдайлар жасалды.

Елімізде осы кезеңге дейін қа­шықтан оқыту, негізінен, жоғары оқу орындарында, біліктілікті арт­тыру жүйелерінде қолданылып келсе, пандемия жағдайында бі­лім беру ұйымдары осы формат­қа көшірілді. Осыған орай облыс­тық білім басқармасы 2020-2021 оқу жылында онлайн оқытуды ұйымдастырудың қажетті шара­ларын белгілеп, түрлі әдіс-тәсіл­дерін енгізуге басымдық берді. Жалпы білім беретін мектептер үшін оқыту режімі республиканың бас мемлекеттік санитарлық дә­рігерінің қаулысымен бекітілген. Шешімге сәйкес оқушылар саны – 5-тен 180-ге, ал сыныптардағы ба­лалар саны 15-ке дейінгі мек­тептерде сабақтың дәстүрлі ре­жімде жүргізілуіне рұқсат етілген. Сондай-ақ, 15 баладан аспайтын сыныптарда мектепалды даяр­лық, 1-4-сыныптардың оқушыла­ры үшін кезекші сыныптар ұйым­дастыруға болады. Өңірдегі 354 шағын жинақталған мектеп штат­тық режімде жұмыс істейді. Ауыл­дық жерлерде орналасқан білім ошақтарындағы оқушылардың саны 21 мыңнан асады. 32 мың­нан астам жеткіншекті қамтитын 123 мектеп қашықтан оқуда. Ата-аналардың жазбаша өтініштері бойынша 20055 балаға арналған 1629 кезекші топ құрылған.

Мұғалімдер мен оқушылар­дың компьютерлерге деген мұқ­таждығы зерттеліп, 11900 ком­пьютер, ноутбук және планшет сатып алуға Үкімет резервінен 1,8 млрд. теңге бөлінді. Бұл қара­жатқа 6973 техника бірлігі әкелін­ді, қалғаны осы айда жеткізіледі. Олар бірінші кезекте аз қамтыл­ған, тұрмысы төмен отбасылар­дың, жетім және ата-ана қамқор­лығынсыз қалған, ерекше қажет­тіліктері бар балаларға беріледі. Бұл жүйеде ақпараттық-техно­логиялық желілердің әлеуетін тиімді пайдаланудың маңызы зор. Оқушының оқу үлгеріміне, білім сапасына тигізер әсері ұшан-теңіз интернеттің қолжетім­ділігі мен мектептердің мате­риалдық-техникалық жағынан жа­рақтандырылуы үлкен рөл атқа­рады. “Қазақтелеком” АҚ-ы, “Beeline”, “Теlе-2”, “Аltel”, “Kcell” мобильді операторларымен бір­лесіп, елді мекендерді сапалы интернетпен қамтамасыз етудің нақты шаралары атқырылуда. Қа­шықтан оқыту “Күнделік” ақпарат­тық жүйесі, “Вilimland”, “online mektep”, “Дарын-онлайн” білім беру платформалары арқылы ұйымдастырылады. Интернет жоқ елді мекендерде оқушылар компьютермен, қатты дискілер­мен және оффлайн жұмысқа ар­налған “BilimLand” қосымшасы­мен қамтамасыз етілген. Каран­тин­дік шектеу шаралары кезеңін­де жергілікті жерлерде интернет-платформаларға қосылуға қа­тыс­ты проблемалар туындаса мұ­ғалімнің қалауымен кез келген қолжетімді байланыс құралы ар­қылы сабақ өткізуге болады. Ха­лықтың сырқаттану деңгейі тө­мен­деген кезде санитарлық та­лаптарды сақтай отырып, мек­теп­терді аралас және штаттық оқыту форматтарына біртіндеп көшіру қарастырылған.

Қашықтан білім беру, ең алды­мен, балалардың денсаулығы үшін маңызды. Мұндай жүйемен жұмыс істеу білім алудың техни­ка­лық, коммуникациялық ерек­ше­ліктерімен қоса жүйкеге салар сал­мағы да бар. Ұстаздар қауы­мы қа­шықтан оқыту үдерісінде ақпарат­тық, телекоммуникация­лық, пе­дагогикалық технология­лардың интеграциялық бағытта­ры бо­йынша ізденістерін жетілді­ріп оты­руды басты мақсат са­найды.

Алмагүл ОСПАНОВА,

облыстық білім басқармасы білімнің мазмұны мен сапасы жөніндегі бөлімнің бас маманы.

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp