«Soltüstık Qazaqstan»

PDF

Білім саласында саны басым

Soltüstık Казахстан

 Kyzylzhar_akparat@mail.ru

Экономикалық зерттеулер инс­титутының сарапшысы Жа­нерке Рахманның айтуынша, қазіргі уақыт­та жұмыс күшінің басым бөлігін әйелдер құрай­тынына, олардың арасында жо­ға­ры білімділердің көптігіне қа­рамастан лауазымдық қызмет­те­гі басшылық өкілдігі рөлінің ба­ғалануы әлі төмен. Мемлекеттік басқару сатысына көтерілген сайын нәзік жандардың саны азая түседі.

“Білім беру саласы бойынша зерттеушілер арасында сандық феминизация, яғни әйелдерге еркектермен тең мүмкіншілік беру үрдісі байқалады. Ста­тис­тикаға назар аудар­сақ, 2006-2010 жыл­дары ер адамдардың басымдығы білінсе, 2010-2015 жыл­дар аралығында үлестік көр­сет­­кіш­тер тең бөлініске барынша жа­­­қын­­дады. 2015 жылдан бас­тап нәзік жандардың үлесі ар­тып, осы үрдіс 2022 жылға дейін жалғасады. Сосын ген­дер­лік бөлініс әйелдер тарапына қарай ауы­сады: әйел зерттеу­шілердің үлесі – 54,5 пайыз, ер зерт­теуші­лердің үлесі – 45,5 пайыз”, – дейді Ж.Рахман.

Ал ғылыми жұмыстармен түп­кілікті айналысатын зерт­теу­ші­лер арасындағы әйелдер үле­сі кейінгі 18 жыл бо­йы тұрақты түр­де өсіп, 50 пайыздан асқан. Бұл – сапалық емес, тек сандық фе­ми­низация. Жоғары білім бе­ру дең­гейінде әйел басшылар­дың үле­сі 2019-2022 жылдары ғана 20 пайыздық көрсеткішке жеткен.

Сарапшының зерделеуінше, білім беру саласындағы бас­шылар арасында гендерлік тең­герімсіздік ерлер тарапына қа­рай айтарлықтай жыл­жы­ған. Ке­йінгі жиырма жылда сәл-пәл ал­ға жылжушылық болғанымен, түбегейлі гендерлік өзгерісті көру қиын. 2000-2011 жыл­дар аралы­ғын­да басшылық деңгей­дегі әйел­дер үлесі 7 және 11 пайыз ара­лығындағы өзгерісті көрсет­кен. 2012-2018 жыл­дар аралы­ғында өсім тенденциясы анық көрінеді. Ең жоғары пайыздық көрсеткіш 2019 жылы 24 пайыз болса, одан кейін­гі кезеңде ай­тарлық­тай қозғалыс болмаған. Жоғары білім беру саласында шешім қа­былдау деңгейінде әйелдер үле­сінің төмен болуы гендерлік тең­дік бойынша ар­найы шаралар қабылдау қажет­тігін көрсетеді.

Қалыпты жағдайдың өзге­руіне, біріншіден, менторлық бағ­дарламалар, ин­клю­зияны қол­дау сая­саты секіл­ді бастамалар көмектеседі. Екіншіден, тәлім­гер­лік бағдар­ламаларды ор­нық­тыру керек. Бұл орайда өз ман­сап жолдарын сәтті жалғасты­рып келе жатқан тәжірибелі әйел көш­басшылардың тәжіри­беле­рін таратудың, әйелдерді бірік­тіретін тәлімгерлік және нетвор­кингті дамыту ұйымдарын құру­дың маңызы зор. Үшіншіден, көшбасшылық бойынша семи­нарлар өткізу. Төртіншіден, ген­дерлік теңдік сая­са­тын кеңі­нен насихаттау. Бесіншіден, ака­де­мия­лық орталарда гендерлік ас­пек­тілерді ескеретін саясатты ұстану және қолдану.

Фархат ҚАЙРАТҰЛЫ.

Әлеуметтік желілерде бөлісіңіз:

Share on facebook
Facebook
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp